Midsommar är över

Så har årets midsommarhelg passerat. Har varit mycket dålig på att uppdatera min blogg men kan det kanske bero på att torsdag-söndag har vi haft besök av Josefin & Yusuke samtidigt som jag har jobbat. En mycket trevlig helg som gick så snabbt! Torsdag var jag ledig, såklart jobbade Daniel  (vi jobbar alltid om varann men vi ska ju inte klaga, bor ju numera under samma tak i samma stad!!! :-)). Min lediga torsdag gick åt till att handla mat och alkohol för en trevlig midsommarhelg. Kl. 16 på torsdagen var Josefin & Yusuke här. Vi drog och hämtade Daniel efter jobbet och så passade vi på att hälsa på hos Sara W, vår kära vän från Örebro som ju faktiskt också bor i Malmö. Vi har pratat om att träffas ända sedan jag flyttade hit men inte har det blivit av ännu förrän nu. Vi ska ses lite mer i sommar har vi bestämt, så det blir kul!!!
Midsommarafton jobbade jag dag, sen åkte jag hem och så åt vi sill-lunch med nubbe. Efter lite siesta var det dags att grilla. Kvällen blev relativt lång och sen var det dags att sova. Midsommardagen jobbade jag kväll, så vi hann med en promenad med medhavd fika vid hundrastplatsen och en kebab vid Möllan innan jobbet. På kvällen blev jag hämtad på jobbet och så var det Sushi när jag kom hem. Söndag morgon gick vi upp tidigt och hade en skön frukost. Besökte Janice, Ola & lille Noel och sen var det dags för våra gäster att bege sig hem. eller hem och hem..... Hemmåt via Göteborg och Örebro och sedan destination Stockholm. Så var det återigen dags för mig att gå till jobbet på söndagkväll efter en hundrastplatsvisit med Daniel & vovvar.
På jobbet har vi också firat midsommar vill jag lova, med Sill, jordgubbar, grädde och tårta. Vilken ätar-helg det har varit. Sammanfattade vår helg  med Josefin & Yusuke igår och kom på att vi kan kalla den för en eating-contest helg...Hahaha...

Idag är jag iaf ledig, har varit ute på en långpromenad med vovvarna. Nu har molnen skingrat sig och solen tittar fram lite mer. Relativt varmt ute faktiskt. Ska nog ta en sväng in till stan för att kolla om de börjat någon sommarrea ännu. Så har jag lovat Daniel att byta lite kläder åt honom som han handlade häromdagen, får kolla i påsen vad det är han ska ha bytt för det har jag ingen aning om.. Ikväll ska vi över till våra grannar/ Daniels jobbarkompisar Erik & Josefine, ja de jobbar båda två med Daniel. Ska bli trevligt!

Kommentarer
Postat av: L

Ska börja med en sak; vägen är inte så läskig, det är ingen tät skog, det ligger i bostadsområden och dessutom är det ju ljust dygnet runt! Vissa av bilderna är tagna vid 23 på kvällen. Värre blir det i vinter, då har till och med bilarna svårt att komma upp dit jag jobbar, dom sandar knappt alls osv, hur det ska gå för mig att gå om jag är kvar det är en gåta! Och hur de kan bygga avlastning för funktionshindrade där, svårt utan ordentlig sandning och plogning att gå ut med barnen i rullstol osv!!!



Låter som du har haft en jättebra midsommar! Trots jobb verkar ni hunnit med mycket mysigt...Och mycket god mat :P Jag vill också ha jordgubbar, tittade på det på midsommar, 50 nok för en liten låda med halvruttna! Usch!



Hoppas ni får trevligt ikväll! Vilken avdelning på sjukhuset i Tromsö är det Daniels morbror arbetar på? Har en jobbarkompis som jobbat där i ca 10-12 år tror jag det var nämligen.



Kramar!

2009-06-22 @ 12:57:45
URL: http://thailandssol.blogg.se/
Postat av: ViviAnne Henriksson

Hej, nu har även jag hittat din blogg. Bra eller hur? Ni är duktiga att skriva. Är ett bra sätt att höra hur ni har det. Roligt. Kram

2009-06-22 @ 16:49:22
Postat av: Pappa

Kvinnor och rea = klädpåse och nu har jag tjänat x antal kronor eller

2009-06-23 @ 11:21:02
Postat av: pia

Va härligt att läsa allt! Nu har jag och johan bokat jättebilliga biljetter till Malmö!! 1 klass med sj, för bara 1500 t o retur för båda. det var ett sommarerbjudande så det blev 1000 kr billigare än förväntat. Så vi kommer vid tolv på fre o åker hem 3 p å söndagen den 19.e hoppas att ni är hemma något så ses vi! Jättekul och jättebra att vi kan sova hos er! Ska ta med allergimedicin men det är nog lugnt. Ska bli så skönt med semester, det här blir min o johans första semester/tripp på LÄNGE!



KRAM!!

2009-06-23 @ 21:21:58
URL: http://www.piakarolina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0