En ordentlig start på arbetsveckan!

Måndag idag efter en långledig helg med besök från Öret och utflykt till Köpenhamn. Igår förmiddag åkte farmor och farfar hem igen, tråkigt efter att ha haft en så mysig helg tillsammans! 

Denna vecka startade med en rejäl jobbdag, hade jag vetat om det imorse hade jag säkert inte orkat gått upp. Jobbade dagen på mottagningen på jobbet, när det led åt eftermiddag blev jag tillfrågad om att gå heldag. Shoot tänkte jag, ringde min käre Daniel som tog hundarna på heldag och stannade från imorse till 21:30 ikväll. Tur att jag började först 8:30 imorse, blev "bara" 12½ timmes arbetsdag. Bra iofs med sommaravtal och kval övertid =). Lite extra i plurran är aldrig fel. 

Kommit hem, duschat o ätit jättegod kaloppsgryta som farmor o farfar startade med att tillaga innan de begav sig hemmåt, Daniel gjorde resten idag. Highland Catle kött, hade aldrig ätit förut men supergott!

Ja. så mkt mer än jobb och mat har jag inte hunnit med idag, imorrn är ny dag & nya tag. Snart dax att sova. På torsdag kommer Josefin & Yusuke hit för att fira midsommar med oss och det ser jag fram emot, ska bli så kul! Har inte setts sen i januari när jag tog ssk-examen, tiden går så otroligt fort!!!

Natti, natti! 

Kommentarer
Postat av: Louise

Ja shit, det låter jobbigt men det är aldrig fel med kval, eller hur!



Ja det ska bli intressant. Det intressantaste är hur jag ska ta mig dit! Det löser sig nog, tänker ju gå men det är baaara uppför tar nog ett bra tag att gå, men får se det som gratis motion!



Ska dock fortsätta kika efter extrajobb i typ affär, skulle tycka det var kul att få någon ny erfarenhet i CVt av något annat än inom vården!

(Dessutom kan man ju köra fler pass i rad då utan att någon arbetsgivare/kommun klagar, hihih)



Puss o kram!

ps. gud vad gott med hemlagad hederlig mat!

2009-06-15 @ 23:18:15
URL: http://thailandssol.blogg.se/
Postat av: tess

ja stackarn, de värsta är rossligheten o hostan. Han får mer jobbigt när han ligger på mage på golvet o anstränger sig har jag märkt. Får se vad dom säger på barnkliniken sen! kraaaam

2009-06-16 @ 03:39:26
URL: http://tjofe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0