Dunka Dunka

Dagarna går så fort så jag hinner inte med... Jobbat så många kvällar på sistone.  Från förra lördagen till igår, fredag, var det 5 kvällar och en dagtur. Idag har jag varit ledig, är ledig söndag & måndag också vilket är superskönt. Daniel är över och är barnvakt till Noel ikväll, själv är jag rätt nöjd med att hänga hemma i lgh med hundarna. Har varit över och käkat lite med Daniel men har haft tvättstugan ikväll också, Grannarna som bor mitt under har födelsedagsfest ikväll. Precis i skrivande stund sjöng de "ja må hon leva" för grannen ute på deras uteplats och det ekade inne på gården.., känner mig som en surkäring som är rätt störd av deras festande nu så här kl midnatt. Trots att de satt upp lappar och bett oss ha överseende och komma och säga till om det blir för högljutt... Nu är det så att vårat sovrum ligger precis ovanför deras vardagsrum/uteplats och de har haft stereon på i ca 5 timmar och det vibrerar i hela golvet i sovrummet och i köket också... I början blev hundarna oroliga och sprang runt och pep. Än har jag inte tänkt gå och lägga mig men tänker de fortsätta länge till överväger jag att be dem dämpa, Daniel börjar ju 8 imorrn o om han kommer hem i rimilig tid och inte sover hos Janice & Ola på soffan så är vi nog rätt glada att få sova lite iaf. Nu har jag dock själv på radion så det får mig att förtränga deras ljudvolym ganska rejält. Konstigt.. Nu blev det helt tyst där nere, kanske var det någon mer som reagerade när de sjöng på innergården? Det är ju 101 lgh:er i vårt kvarter så möjligtvis någon annan som bad dem dämpa, bor ju både äldre människor och barnfamiljer här: Jag är bara glad att jag inte ska upp imorrn för då hade jag aldrig kunnat somna i detta väsen. Nu bankar det igång igen, nåja....

Den 17-19 juli kommer Pia & Johan neråt , ska bli kul att ha dem på besök även om vi själva ska iväg till Båstad 18-19, hinner träffa dem lite och så får de låna våran lgh. Ca 1½ månad kvar till semester nu, härligt! Även om vi bor gudomligt vackert, vilket jag konstaterar varje dag då jag går med hundarna och blickar ut över havet, så har jag en längtan "bort" , som nu tills vi ska till Gotland. Konstigt, men det är väl miljöombytet som är det mysiga. Att inte alltid ha samma även om det är vacket i vardagen också!

Tyst för en stund igen, kan de inte komma överen som vilken låt de ska spela på festen?!

Ja, så måste jag ju nämna också att det är konstigt att Michael Jackson har dött. Inget man går och tänker på om det ska hända eller inte men han har ju ändå varit en framgångsrik artist och inte haft ålder för att förväntas försvinna, lustigt det där. Daniel ringde mig på väg till jobbet och berättade "vet du vem som har dött?" Jag trodde att det var någon släkting till honom så mitt hjärta höll nästan på att stanna och så säger han Michael Jackson" och då kunde jag inte låta bli utan började gapskratta, av lättnad alltså att det inte var nån släkting.

Dunka-dunk och tyst igen. Spänningen är olidlig. Fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: L

haha det med samtalet om Jacksson var ju rätt kul, jag kan tänka mig hur du kände när han sa så!

2009-06-28 @ 00:15:20
URL: http://thailandssol.blogg.se/
Postat av: Kadri

SV. TACK FÖR DIN RÖST

2009-07-10 @ 08:09:38
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0