På beställning!

Dax att uppdatera här då =).  Lite på beställning... Dagarna bara flyger iväg och jag hinner inte med allt. Ändå slöar jag en hel del tycker jag. Det där lät ganska konstigt, svårt att få dessa meningar att gå ihop!!! Slöa mycket tycker jag man ska få göra när man är ledig, har haft så mkt på jobbet så då är slötid viktigt. Desto värre att sommardagarna rinner iväg....

Vad har hänt sedan sist då? Knappt jag vet eftersom jag inte har riktig koll på när jag skrev. Det har i alla fall blivit mer högsommar och jag börjar bli riktigt peppad inför Madonnakonserten som jag & Sandra ska till på Ullevi i Gbg den 8/8. Ska bli sååååå kul!!!

I helgen kommer Pia & Johan hit från Stockholm. Hinner bara se dem på fredagkvällen och lördagsförmiddagen dock, ska sen till Båstad på namngivning för  Daniels systerson. Känns så avancerat det där, som jag & Daniel resonerade: vi skulle aldrig palla av det själv, vi skulle å andra sidan inte heller vilja ha dop eller namngivning för våra barn. Sån planering, ojoj. (Men så har vi ju inga barn ännu heller, vi får väl se om vi ändrar oss till den dagen....) Men kul ska det bli, det är ju tur det inte är vårt barn och vi som ska hålla i allt! Ett dop i kyrkan som har en kristen tradition förstår jag, prällen snackar lite osv sen blir det Lite dopfika =). Daniel har iaf fixat en doppresent, en lära-gå-vagn, svart från Brio. Det var faktiskt min idé då lillen snart är 9 månader, håller på att lära sig gå men ännu inte har någon sådan vagn. Varför köpa en massa smycken o andra konstiga presenter som barnen bara lägger undan och aldrig använder? Själv var jag 14 år och döpte mig i samband med min konfirmation. Jag kommer inte ens ihåg vad jag fick i doppresent, inte är det något jag har nytta av idag alltså. Till min syrras 2 äldsta har jag köpt registereringsskylt för barnvagn, vilket inte var så vanligt när Oliwer döptes. Nu har varenda unge det på sin vagn, så inte lika exotiskt längre alltså. Min syrras yngste han har inte fått någon doppresent ännu då vi inte kunde komma på dopet, trots att jag är fadder för honom, men han kommer nog få en regskylt till barnvagen ändå. Tanken är att alla 3 ska få lika och att de kan ha skylten i framtiden och att deras föräldrar Therese & Jonny ska bygga lådbilar med dem. Men det kommer säkert inte ske. Eller?.... De kanske åtminstone kan bygga en så kan barnen turas om med sina skyltar =). Tess, vad tror du om det????

Oj vilken utsvävning det blev om detta!

Nu tar värmen överhand i Malmö, ska ta lite drickapaus och få i mig något svalt. Tjingeling så länge!!!

Kommentarer
Postat av: tess

Ja haha bygga lådbilar gud vad roligt :D men det få bli den dagen vi har hus o barnen är större =)

2009-07-15 @ 21:57:32
URL: http://tjofe.blogg.se/
Postat av: L

Pappa hade väl köpt en sådan till Elias? Kul att du skrev lite iaf :) kram

2009-07-16 @ 12:28:56
URL: http://thailandssol.blogg.se/
Postat av: pappa

har du sett mossan som börjat växa på din blogg

2009-08-16 @ 06:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0